• Svenska
  • Norsk
  • Danmark
  • Finland
  • Snabba leveranser
  • Öppet köp
  • Bäst kundtjänst
Startsidan / Köpvillkor

Köpvillkoren i korthet

Hämta Returblankett PDF
När du ska skicka tillbaka en produkt till oss måste du fylla i denna blankett.

Frakt och leveranstid

Frakten är fri inom Sverige när du handlar för mer än 500kr under detta belopp debiterar vi 59kr för frakten.
Vi skickar alla våra paket med Postnord MyPack. Du hämtar ditt paket på ert närmaste uthämtningsställe.
Du kan även få hemleverans med Postnord alla hempaket kostar 150kr Postnord ringer dig i förväg och bestämmer en tid för leverans

Till Danmark debiteras 99DKK i frakt Finland debiteras 10EUR oavsett ordersumma, Norge debiteras med 99NOK när ordersumman understiger 1000NOK leverans sker med Postnord MyPack och Bring till Norge

Betalsätt

Det finns flera sätt att betala på när du handlar hos oss. Du kan betala med konto/kreditkort, via direktbetalning via din banks internetbank. Du kan även betala mot faktura eller olika typer av delbetalning upp till 24 månader.

Returer och öppet köp

Du har alltid 30 dagars bytes och returrätt från det att du mottagit varan.
I leveransen från oss följer det alltid med en returfraktsedel som du kan använda
Du hittar även ett returformulär genom att klicka på denna länk.
Där du fyller i vad det gäller för retur eller vad som är fel på varan.
Denna bifogas i returpaketet.
Vid återköp har ni för alla produkter möjlighet att köpa en returfraktsedel (Den som följer med paketet) av oss för 99:- inkl. moms. Den är i regel billigare än att själv köpa en frakt.
Observera att du måste använda ett yttre lager på försändelsen du får alltså inte skicka direkt i kartong, utan använd en extra kartong utanpå.

Lagersaldon

Varor på eget lager har märkningen "finns i lager" (i vissa fall kan sista butiks exemplaret vara kvar, då väljer vi att beställa en ny vara) dessa varor levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar. Ej lagerförda varor 7-15 arbetsdagar.Vid oklarheter eller förlängd leveranstid tar vi alltid kontakt med dig.

Leveransförsening

Det kan finnas tillfälligheter som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Om leveransförsening uppstår meddelar vi er detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva ditt köp vid leveransförseningar. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Fullständiga köpvillkor

Det är tryggt och enkelt att handla på Lampans webbshop!
Välj produkt och ange antal och klicka sedan på "KÖP".
Om du vill se eller ändra i din beställning, klicka på "Redigera kundvagn" i det övre högra hörnet. För att genomföra och avsluta köpet, klicka på "Till kassan" i det övre högra hörnet.
Efter att ha bekräftat köpet erhåller du en orderbekräftelse via mail.

Vi levererar varor till Sverige, Danmark Finland och Norge

Har du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla på Lampans webbshop.

I priserna ingår moms med 25%.

Betalningssätt

Du har möjlighet att betala din order med konto-/kreditkort, mot faktura, genom delbetalning eller direktbetalning via din banks internetbank.

Konto-/kreditkort

Vid online-betalning kan du använda ditt VISA, MasterCard eller Eurocard.


Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar.
  • Fakturan kommer till den mail adressen du anger vid köpet.
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen, vi erbjuder 30 dagars ångerrätt.
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50%. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.

Vid fakturabetalning kan leverans endast ske till din folkbokförda adress. Det är för att säkerställa att inga obehöriga kan beställa varor till sig själv med en annan persons personuppgifter. Om du inte vill beställa dina varor till din folkbokförda adress får du välja något av våra andra betalningssätt.

Delbetala från 50 kr/mån med klarna konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
  • 0 kr i uppläggningsavgift.

För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr.

Allmänna villkor hittar du här
Säkerhet/Säkra betalningar

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i Lampans webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Lampan.

Frakt och Leverans

Vi levererar till Sverige,Danmark,Finland,Norge

Frakten är kostnadsfri i Sverige när du handlar för mer än 500kr under detta belopp kostar frakten 59kr.

Du kan även välja hempaket i Sverige, hem till din dörr pris 150kr oavsett ordersumma.
Postnord bokar då en tid med dig för utkörning

Till Danmark debiteras 99DKK i frakt Finland debiteras 10EUR oavsett ordersumma, Norge debiteras med 99NOK när ordersumman understiger 1000NOK

Leverans
Vi skickar våra varor inom Sverige Danmark och Finland med Postnord eller via brev.Vi skickar till Norge med Bring. Du hämtar ditt paket på ert närmaste uthämtningsställe.

Leveranstid
Varor på eget lager har märkningen finns i lager. Dessa varor levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar. Ej lagerförda varor 7-15 arbetsdagar.Vid oklarheter eller förlängd leveranstid tar vi alltid kontakt med dig.

Felleverans – gör enligt följande
1. Ring eller maila Lampan på 0522-86686 kontakt@lampan.se så att vi kan reservera den rätta varan.
2. Fyll i returformuläret som du laddar ner här.
3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret och den förbetalda returfraktsedeln som låg med i leveransen
4. När vi fått varan skickar vi omgående den rätta varan till dig.

Transportskador
Våra paket är transportförsäkrade. Ser du att innehållet skadats anmäler du det direkt till Postnords ombud eller till Bring i Norge. Om du hunnit öppna paketet och upptäcker skada, ringer du Lampan på 0522-86686 eller maila oss på kontakt@lampan.se

Utebliven leverans
Vid utebliven leverans ringer du Lampan på 0522-86686 eller maila oss på kontakt@lampan.se

Outlöst vara

För paket som inte löses ut debiterar vi dig kostnaderna för frakt och hantering 99:-.
Paketet ligger hos ombudet max 14 dagar.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen. Denna lag bygger på EU-direktiv från 1995 och avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet med hänsyn till det ökade antalet register och sammanställningar som lagras elektroniskt.

Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av Lampan i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas.

Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av. I praktiken innebär det att alltså denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll. Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta får du ändra uppgifterna samt även välja att ta bort dem.

Reservationer

Lampan reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Ångerrätt

Du har alltid 30-dagars bytes- och returrätt efter mottagandet av varan. Detta gäller endast om varan returneras i oskadat skick och ligger i originalförpackningen. Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp. Observera att om du vill avboka en order, måste göra detta via telefonkontakt för att säkerställa att ordern tas ur flödet. Vi har i regel ingen möjlighet att stoppa leveranser som redan gått iväg.

Byte – gör enligt följande
Om du vill byta ut din vara skall du göra följande.
Lägg en ny order på vår hemsida www.lampan.se på den vara du vill byta till.
Packa lampan du vill skicka tillbaka i originalförpackningen och lägg den i ytterkartongen som lampan kom med. Fyll i retursedeln med ordernummer och anledning till byte. Klistra sedan på den förtryckta returadresslappen över den ursprungliga adresslappen som användes när kartongen kom till dig.
Vi står för returfrakten vid byte.
Lämna sedan in paketet till ditt Postombud.
Så fort vi fått in din retur och godkänt produkten och emballaget kommer vi att kreditera din faktura eller om du betalat din faktura eller betalat med kort så meddelar vi Klarna din retur och de gör en återbetalning till ditt konto. Har du frågor kring utbetalningen kontakta gärna Klarna på 08-120 120 10.

Retur – gör enligt följande
1. Fyll i returformuläret som ligger i paketet. Ange alltid orsak till retur!
2. Skicka tillbaks varan tillsammans med returformuläret. I paketet du mottagit finns en förbetald fraktsedel ni kan använda vid retur till oss.
3. Vid användning av den förbetalda fraktsedeln debiteras 99:- inkl. moms i fraktkostnad i efterhand. Paketet är då försäkrat upp till 50.000:- via Postnord. Denna fraktkostnad är i regel billigare än om du själv köper en frakt.

Observera att du måste använda ett yttre lager på försändelsen du får alltså inte skicka direkt i kartong, utan använd en extra kartong utanpå.

Vid fakturaköp justerar vi beloppet på fakturan och ny faktura mailas när varan anlänt vårt lager. Skulle ni t.ex. beställa två varor - men beslutar att endast behålla den ena betalar ni endast för varan ni behåller samt returfraktkostnaden 99:-.

Vid direktbetalning (kontokort/kreditkort/internetbank) återförs den summa ni betalt minus 99:- inkl. moms till ert konto.

Övrigt

Force Majeure
Lampan är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel
Lampan följer lagen om distanshandel.

Kommunikation
Vid godkännande av dessa villkor godkänner du att vi kommunicerar med dig via telefon (inkl. sms), e-post och andra medier. Självklart har du alltid möjlighet att avregistrera dig för vidare kommunikation - dels i själva meddelandet, men också genom att kontakta oss.

Stäng