Köpvillkor
Version 2018:1 gäller från och med 6 mars 2018
Som konsument och handlar hos Lampan i Uddevalla AB (organisationsnummer 556686-9888) omfattas du av Konsumentköplagen, Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt Personuppgiftslagen.
Konsumentköplag (1990:932)
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal
Personuppgiftslagen (SFS 1998:204)
Dataskyddsförordningen (GDPR) (EU) 2016/679
TILLÄMPLIGHET
Lampans köpvillkor gäller från och med ovan angivet datum och ersätter alla tidigare publicerade köpvillkor från Lampan i Uddevalla AB (Org. nr: 556686-9888).
KÖPINFORMATION
Vid beställning träffas ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress du har angivit. I orderbekräftelse finns även en länk till dessa köpvillkor. Beställda produkter förblir Lampans egendom till dess de till fullo är betalda.
Din beställning kommer att skickas från vårt lager i Uddevalla. Ändringar och tillägg måste göras innan din beställning behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din beställning är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din beställning.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din beställning. Om Lampan i efterhand upptäcker att vi på grund av en orsak som ligger utanför vår kontroll inte längre kan leverera de beställda produkterna (t.ex. för att försändelsen försvunnit under transporten) får Lampan häva beställningen. Lampan kommer omgående att informera dig och återbetala eventuella betalningar.
MANUAL
Generell information om produkterna på Lampans webbplats lämnas på respektive produktsida. Produkterna åtföljs av bruksanvisning i fysisk eller digital form. Lampan hänvisar till produktinformationen, alternativt till respektive tillverkare för mer information.
ÅLDERSGRÄNS
Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.
GARANTI
Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.
Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, modifiering eller annan förändring av produkten.
Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi undersöka produkten. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta vår kundservice innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt.
REKLAMATION
Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vid återbetalning vid reklamation kommer återbetalning ske inom skärlig tid, utan onödigt dröjsmål. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss.
Har du upptäckt fel på någon av dina produkter har du möjlighet att reklamera. Reklamation rapporteras så snart felet upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt. Ta då direkt kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig: kontakt@lampan.se. Vi ersätter alltid eventuella fraktkostnader, bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande som uppstår i samband med reklamationen. Som konsument har du rätt att reklamera en vara upp till 3 år.
Vid eventuell tvist följer vi ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Läs mer om ARN här.
Adress:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
TRANSPORTSKADOR OCH FELAKTIG LEVERANS
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla det snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.
FORCE MAJEURE
Lampan i Uddevalla AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Lampans fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
EUROPEISKA KOMMISSIONENS TVISTLÖSNING
Europeisk lagstiftning kräver att alla webbutiker innefattar följande länk till Europeiska kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Observera att Lampan inte samtycker till att använda något sådant organ eftersom vi försöker lösa eventuella problem direkt med våra kunder (kontakt@lampan.se).
ÅNGERRÄTT
Som konsument har du normalt 14 dagars ångerrätt men vi erbjuder dig 30 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av varorna inklusive originalförpackning som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion.
I första hand ber vi dig att använda vår digitala returhanteringstjänst (www.lampan.se/returer)
Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. Lampan avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.
Produkt som returneras ska vara oanvänd och i ev. originalförpackning samt med etiketter kvar.
Lampan använder online registrering av returer och reklamationer. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.
Hur returnerar jag min vara? I din leveransbekräftelse finns en länk till vår returhantreing. Välj där vad du vill returnera och varför. Du hittar också returtjänsten på www.lampan.se/returer eller scanna QR koden du finner på följesedeln med din telefon. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finner du på returblanketten. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten på 99 SEK. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. Lampan kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Lampan har ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.
Returadress:
Lampan
Norgårdsvägen 3
451 75 Uddevalla
ÅTERBETALNING/KREDITERING
En återbetalning/kreditering ska ske inom 14 dagar från det att du meddelat oss rörande att du önskar nyttja din ångerrätt. I det fall produkten inte är oss tillhanda omgående kommer vi att administrera återbetalningen så fort produkten är oss tillhanda alternativt att du som kund kan lämna bevis på att varan returnerats, det som sker först för återbetalning. Återbetalning kan enbart ske till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Collector Bank på telefon 010-16 10 100 alt. e-post: contactcenter@collectorbank.se för återbetalning.
Konsumentköplag (1990:932)
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal
Personuppgiftslagen (SFS 1998:204)
Dataskyddsförordningen (GDPR) (EU) 2016/679
TILLÄMPLIGHET
Lampans köpvillkor gäller från och med ovan angivet datum och ersätter alla tidigare publicerade köpvillkor från Lampan i Uddevalla AB (Org. nr: 556686-9888).
KÖPINFORMATION
Vid beställning träffas ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress du har angivit. I orderbekräftelse finns även en länk till dessa köpvillkor. Beställda produkter förblir Lampans egendom till dess de till fullo är betalda.
Din beställning kommer att skickas från vårt lager i Uddevalla. Ändringar och tillägg måste göras innan din beställning behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din beställning är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din beställning.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din beställning. Om Lampan i efterhand upptäcker att vi på grund av en orsak som ligger utanför vår kontroll inte längre kan leverera de beställda produkterna (t.ex. för att försändelsen försvunnit under transporten) får Lampan häva beställningen. Lampan kommer omgående att informera dig och återbetala eventuella betalningar.
MANUAL
Generell information om produkterna på Lampans webbplats lämnas på respektive produktsida. Produkterna åtföljs av bruksanvisning i fysisk eller digital form. Lampan hänvisar till produktinformationen, alternativt till respektive tillverkare för mer information.
ÅLDERSGRÄNS
Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.
GARANTI
Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.
Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, modifiering eller annan förändring av produkten.
Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi undersöka produkten. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta vår kundservice innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt.
REKLAMATION
Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vid återbetalning vid reklamation kommer återbetalning ske inom skärlig tid, utan onödigt dröjsmål. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss.
Har du upptäckt fel på någon av dina produkter har du möjlighet att reklamera. Reklamation rapporteras så snart felet upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt. Ta då direkt kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig: kontakt@lampan.se. Vi ersätter alltid eventuella fraktkostnader, bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande som uppstår i samband med reklamationen. Som konsument har du rätt att reklamera en vara upp till 3 år.
Vid eventuell tvist följer vi ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Läs mer om ARN här.
Adress:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
TRANSPORTSKADOR OCH FELAKTIG LEVERANS
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla det snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.
FORCE MAJEURE
Lampan i Uddevalla AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Lampans fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
EUROPEISKA KOMMISSIONENS TVISTLÖSNING
Europeisk lagstiftning kräver att alla webbutiker innefattar följande länk till Europeiska kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Observera att Lampan inte samtycker till att använda något sådant organ eftersom vi försöker lösa eventuella problem direkt med våra kunder (kontakt@lampan.se).
ÅNGERRÄTT
Som konsument har du normalt 14 dagars ångerrätt men vi erbjuder dig 30 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av varorna inklusive originalförpackning som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion.
I första hand ber vi dig att använda vår digitala returhanteringstjänst (www.lampan.se/returer)
Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. Lampan avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.
Produkt som returneras ska vara oanvänd och i ev. originalförpackning samt med etiketter kvar.
Lampan använder online registrering av returer och reklamationer. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.
Hur returnerar jag min vara? I din leveransbekräftelse finns en länk till vår returhantreing. Välj där vad du vill returnera och varför. Du hittar också returtjänsten på www.lampan.se/returer eller scanna QR koden du finner på följesedeln med din telefon. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finner du på returblanketten. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten på 99 SEK. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. Lampan kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Lampan har ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.
Returadress:
Lampan
Norgårdsvägen 3
451 75 Uddevalla
ÅTERBETALNING/KREDITERING
En återbetalning/kreditering ska ske inom 14 dagar från det att du meddelat oss rörande att du önskar nyttja din ångerrätt. I det fall produkten inte är oss tillhanda omgående kommer vi att administrera återbetalningen så fort produkten är oss tillhanda alternativt att du som kund kan lämna bevis på att varan returnerats, det som sker först för återbetalning. Återbetalning kan enbart ske till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Collector Bank på telefon 010-16 10 100 alt. e-post: contactcenter@collectorbank.se för återbetalning.
LEVERANSINFORMATION
Leveranstiden för produkter som är märkta ”Finns i lager” är 2-5 arbetsdagar. Varor som är påväg in i lager har en leveranstid på 5-7 arbetsdagar. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en leveranstid på 7-15 arbetsdagar. Vid förlängd leveranstid tar vi alltid omgående kontakt med dig via e-post eller SMS. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Om vi inte kan leverera beställningen inom skälig tid och leveranstiden är av väsentlig betydelse, då har du som kund rätt att häva köpet.
Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.
Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.
För ej utlösta paket debiterar vi dig kostnaderna för frakt, emballage och hantering 99 SEK. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.
PRISER OCH BETALSÄTT
Samtliga priser anges i SEK och inkluderar moms (25%). Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid förändrade faktorer som vi inte råder över. Exempelvis förändring av moms, valuta, avgifter, punktskatter och/eller onormalt stora förändringar i inköpspriser. Vi reserverar oss för prisfel på vår webbplats, vid uppenbart felaktigt prissatta produkter så förbehåller Lampan i Uddevalla AB sig rätten att annullera beställningen.
VI ERBJUDER FÖLJANDE BETALNINGSSÄTT
Hos oss kan du hitta det betalningsalternativ som passar dig bäst. Därför samarbetar vi med Collector Bank som tillhandahåller de här betalningssätten:
• Kortbetalning med Visa och Mastercard
• 14 dagars faktura
• Delbetalning hos Collector Bank (Collector Bank konto)
• Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank
Collector Bank administrerar alla våra betalningar. Kontakta dem på 010-16 10 100 alt e-post: contactcenter@collectorbank.se för mer information.
För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
a. Logga in på ”Mina sidor” via minasidor.collector.se
b. Kontakta Collector Bank på 010-16 10 100 - contactcenter@collectorbank.se alt. via www.collector.se
c. Kontakta oss på kontakt@lampan.se
Kortbetalning
Vid online-betalning kan du använda ditt VISA eller MasterCard. Vi samarbetar enbart med välkänd leverantör (Collector Bank) av kort- samt fakturabetalningar som uppfyller kraven för PCI DSS och följer alla de krav som finns gällande säkerhet vid betalningar och hantering av personuppgifter över internet. Vi sparar inga kortuppgifter och alla dina uppgifter är krypterade.
SEKRETESS, PERSONUPPGIFTER OCH MARKNADSFÖRING
När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning.
Personuppgiftsansvarig är vi, Lampan i Uddevalla AB, 556686-9888, Norgårdsvägen 3, 451 75 UDDEVALLA, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Behandling av uppgifterna (inklusive i förekommande fall personnummer) kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, informera om erbjudanden. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.
Genom att acceptera våra köpvillkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail, SMS, postutskick eller på andra sätt. Lampan strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan använda särskilda kriterier som grund för marknadsföring, exempelvis inköpsstorlek, inköpsfrekvens, inköp av visst sortiment eller vara, inköp i en viss försäljningskanal mm. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syfte att erbjuda god kundvård. För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder. Som kund kan du motsätta dig att dina uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid Lampan åtar sig att införa en så kallad reklamspärr.
Anmälan om reklamspärr görs till Kundservice på e-postadress: kontakt@lampan.se.
ÖVRIG INFORMATION
Länkar på www.lampan.se möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av Lampan och Lampan bär således ingen som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.
Vårt huvudkontor, butik och lager ligger i Uddevalla på följande adress:
Lampan i Uddevalla AB
Norgårdsvägen 3
SE-451 75 Uddevalla
SWEDEN
Vi är medlemmar i Svensk Handel och godkända av Trygg E-handel samt Certifierad E-handel som innehåller en rad bestämmelser för att du som kund ska känna dig trygg.
Leveranstiden för produkter som är märkta ”Finns i lager” är 2-5 arbetsdagar. Varor som är påväg in i lager har en leveranstid på 5-7 arbetsdagar. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en leveranstid på 7-15 arbetsdagar. Vid förlängd leveranstid tar vi alltid omgående kontakt med dig via e-post eller SMS. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Om vi inte kan leverera beställningen inom skälig tid och leveranstiden är av väsentlig betydelse, då har du som kund rätt att häva köpet.
Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.
Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.
För ej utlösta paket debiterar vi dig kostnaderna för frakt, emballage och hantering 99 SEK. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.
Vi använder följande fraktsätt:
Postnord Utlämningsställe – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via e-post därefter SMS. För ej uthämtat paket skickas en post-avi till din adress som påminnelse. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.
Postnord Hempaket – Leverans sker till din dörr helgfri vardag dagtid (08-17) eller kvällstid (17-21). Valbara tidsintervall kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att skicka SMS till dig när paketet nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se
Postnord Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Kan användas mot alla betalsätt. Din beställning levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
Posten Hemleverans Pall – Tyngre och större gods måste levereras med pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag mellan kl 09.30-11.30 och 13.30-15.30.. Posten kommer att kontakta dig för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt. Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som Posten kan nå dig på dagtid. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. Posten har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se
När paketet har lämnat vårt lager kommer du får ett sms eller e-mail med en länk för att välja leveransplats och leveranstid. Leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar och du väljer själv dag, dock ej senare än 5 dagar. Om det vid leveranstillfället inte är möjligt att leverera din beställning eller om du inte valt plats, lämnas beställningen till ditt ordinarie utlämningsställe för PostNord och du får avisering när paketet finns att hämta.
Postnord Företagspaket – Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-17.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på Postens Företagscenter eller Postens Åkericentral.
Hämta i butik – Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig i vår butik. Du kommer få en avisering via SMS när din produkt kan hämtas. Se butikens öppettider.
Postnord Utlämningsställe – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via e-post därefter SMS. För ej uthämtat paket skickas en post-avi till din adress som påminnelse. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.
Postnord Hempaket – Leverans sker till din dörr helgfri vardag dagtid (08-17) eller kvällstid (17-21). Valbara tidsintervall kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att skicka SMS till dig när paketet nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se
Postnord Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Kan användas mot alla betalsätt. Din beställning levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.
Posten Hemleverans Pall – Tyngre och större gods måste levereras med pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag mellan kl 09.30-11.30 och 13.30-15.30.. Posten kommer att kontakta dig för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt. Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som Posten kan nå dig på dagtid. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. Posten har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se
När paketet har lämnat vårt lager kommer du får ett sms eller e-mail med en länk för att välja leveransplats och leveranstid. Leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar och du väljer själv dag, dock ej senare än 5 dagar. Om det vid leveranstillfället inte är möjligt att leverera din beställning eller om du inte valt plats, lämnas beställningen till ditt ordinarie utlämningsställe för PostNord och du får avisering när paketet finns att hämta.
Postnord Företagspaket – Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-17.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på Postens Företagscenter eller Postens Åkericentral.
Hämta i butik – Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig i vår butik. Du kommer få en avisering via SMS när din produkt kan hämtas. Se butikens öppettider.
PRISER OCH BETALSÄTT
Samtliga priser anges i SEK och inkluderar moms (25%). Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid förändrade faktorer som vi inte råder över. Exempelvis förändring av moms, valuta, avgifter, punktskatter och/eller onormalt stora förändringar i inköpspriser. Vi reserverar oss för prisfel på vår webbplats, vid uppenbart felaktigt prissatta produkter så förbehåller Lampan i Uddevalla AB sig rätten att annullera beställningen.
VI ERBJUDER FÖLJANDE BETALNINGSSÄTT
Hos oss kan du hitta det betalningsalternativ som passar dig bäst. Därför samarbetar vi med Collector Bank som tillhandahåller de här betalningssätten:
• Kortbetalning med Visa och Mastercard
• 14 dagars faktura
• Delbetalning hos Collector Bank (Collector Bank konto)
• Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank
Collector Bank administrerar alla våra betalningar. Kontakta dem på 010-16 10 100 alt e-post: contactcenter@collectorbank.se för mer information.
För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
a. Logga in på ”Mina sidor” via minasidor.collector.se
b. Kontakta Collector Bank på 010-16 10 100 - contactcenter@collectorbank.se alt. via www.collector.se
c. Kontakta oss på kontakt@lampan.se
Kortbetalning
Vid online-betalning kan du använda ditt VISA eller MasterCard. Vi samarbetar enbart med välkänd leverantör (Collector Bank) av kort- samt fakturabetalningar som uppfyller kraven för PCI DSS och följer alla de krav som finns gällande säkerhet vid betalningar och hantering av personuppgifter över internet. Vi sparar inga kortuppgifter och alla dina uppgifter är krypterade.
SEKRETESS, PERSONUPPGIFTER OCH MARKNADSFÖRING
När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning.
Personuppgiftsansvarig är vi, Lampan i Uddevalla AB, 556686-9888, Norgårdsvägen 3, 451 75 UDDEVALLA, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Behandling av uppgifterna (inklusive i förekommande fall personnummer) kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, informera om erbjudanden. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.
Genom att acceptera våra köpvillkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail, SMS, postutskick eller på andra sätt. Lampan strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan använda särskilda kriterier som grund för marknadsföring, exempelvis inköpsstorlek, inköpsfrekvens, inköp av visst sortiment eller vara, inköp i en viss försäljningskanal mm. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syfte att erbjuda god kundvård. För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder. Som kund kan du motsätta dig att dina uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid Lampan åtar sig att införa en så kallad reklamspärr.
Anmälan om reklamspärr görs till Kundservice på e-postadress: kontakt@lampan.se.
ÖVRIG INFORMATION
Länkar på www.lampan.se möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av Lampan och Lampan bär således ingen som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.
Vårt huvudkontor, butik och lager ligger i Uddevalla på följande adress:
Lampan i Uddevalla AB
Norgårdsvägen 3
SE-451 75 Uddevalla
SWEDEN
Vi är medlemmar i Svensk Handel och godkända av Trygg E-handel samt Certifierad E-handel som innehåller en rad bestämmelser för att du som kund ska känna dig trygg.