FÖR ATT GÖRA EN RETUR ELLER REKLAMATION:
Maila oss på kontakt@lampan.se så hjälper vi dig med retursedel. Beskriv ärendet och ditt ordernummer.
Ångerrätt & returer
Fullständiga köpvillkor hittar du här.
ÅNGERRÄTT & BYTE
Som konsument har du normalt 14 dagars ångerrätt men vi erbjuder dig 30 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av varorna inklusive originalförpackningen, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion.
Vill du utnyttja ångerrätten skickar du tillbaka varan till oss tillsammans med den returetikett du erhåller när du registrerar ditt ångrade köp. Dina inloggningsuppgifter är e-postadressen du angav när du gjorde din beställning och ditt ordernummer (finner du i sidhuvudet på följesedeln) som lösenord. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i sin originalförpackning samt med tags och etiketter kvar. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.
Tänk på att inte sätta adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i ett annat emballage.
I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finns på varan, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. Lampan avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.
Ångerrätt gäller inte för företag.
RETURER
Vid användning av den förbetalda fraktsedeln debiteras 99:- inkl. moms. Vid kortköp återbetalas returbeloppet minus 99:- och vid köp via faktura justeras fakturan till 99:- och skickas ut igen. Vid byte står vi för returfrakten.
Hur returnerar jag min vara?
Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten på 99:- . Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas.
Lampan kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Lampan har heller ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.
Returadress:
Lampan
Norgårdsvägen 3
SE-451 75 Uddevalla
SWEDEN
ÅTERBETALNING
Walley Bank administrerar alla våra betalningar. Vid retur kommer fakturan att uppdateras automatiskt. Om du inte har fått din faktura, vänligen kontakta Walley Bank. Vid kortbetalning återbetalas aktuellt belopp till ditt bankkonto.
Kontakta Walley Bank för mer information: 010-16 10 100 hello@walley.se
För fullständiga villkor för Walley faktura se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
a. Logga in på ”Mina sidor” via minasidor.collector.se
b. Kontakta Walley Bank på 010-16 10 100 eller via www.walley.se
c. Kontakta oss på kontakt@lampan.se
REKLAMATION
I enlighet med konsumentköplagen har du som kund alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor. Reklamationsrätten täcker ursprungsfel på varor du köpt hos oss. Om du vill reklamera en vara du köpt i vår e-handel kontaktar du vår kundtjänst på kontakt@lampan.se så hjälper vi dig.
Varor köpta i vår butik i Uddevalla reklameras i första hand där.
Innan du kontaktar oss underlättar det om du:
- Har ditt ordernummer eller kvitto till hands
- Har noterat eller kan beskriva felet på ett så tydligt sätt som möjligt
Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vid återbetalning vid reklamation kommer återbetalning ske inom skälig tid, utan onödigt dröjsmål. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss.
Reklamation rapporteras så snart felet upptäckts, dock senast inom 2 månader efter det att felet upptäckts.
Vid eventuell tvist följer vi ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Läs mer om ARN här.
ÅNGERRÄTT & BYTE
Som konsument har du normalt 14 dagars ångerrätt men vi erbjuder dig 30 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av varorna inklusive originalförpackningen, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans egenskaper och funktion.
Vill du utnyttja ångerrätten skickar du tillbaka varan till oss tillsammans med den returetikett du erhåller när du registrerar ditt ångrade köp. Dina inloggningsuppgifter är e-postadressen du angav när du gjorde din beställning och ditt ordernummer (finner du i sidhuvudet på följesedeln) som lösenord. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i sin originalförpackning samt med tags och etiketter kvar. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten.
Tänk på att inte sätta adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i ett annat emballage.
I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finns på varan, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. Lampan avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.
Ångerrätt gäller inte för företag.
RETURER
Vid användning av den förbetalda fraktsedeln debiteras 99:- inkl. moms. Vid kortköp återbetalas returbeloppet minus 99:- och vid köp via faktura justeras fakturan till 99:- och skickas ut igen. Vid byte står vi för returfrakten.
Hur returnerar jag min vara?
Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten på 99:- . Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas.
Lampan kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Lampan har heller ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.
Returadress:
Lampan
Norgårdsvägen 3
SE-451 75 Uddevalla
SWEDEN
ÅTERBETALNING
Walley Bank administrerar alla våra betalningar. Vid retur kommer fakturan att uppdateras automatiskt. Om du inte har fått din faktura, vänligen kontakta Walley Bank. Vid kortbetalning återbetalas aktuellt belopp till ditt bankkonto.
Kontakta Walley Bank för mer information: 010-16 10 100 hello@walley.se
För fullständiga villkor för Walley faktura se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
a. Logga in på ”Mina sidor” via minasidor.collector.se
b. Kontakta Walley Bank på 010-16 10 100 eller via www.walley.se
c. Kontakta oss på kontakt@lampan.se
REKLAMATION
I enlighet med konsumentköplagen har du som kund alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor. Reklamationsrätten täcker ursprungsfel på varor du köpt hos oss. Om du vill reklamera en vara du köpt i vår e-handel kontaktar du vår kundtjänst på kontakt@lampan.se så hjälper vi dig.
Varor köpta i vår butik i Uddevalla reklameras i första hand där.
Innan du kontaktar oss underlättar det om du:
- Har ditt ordernummer eller kvitto till hands
- Har noterat eller kan beskriva felet på ett så tydligt sätt som möjligt
Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vid återbetalning vid reklamation kommer återbetalning ske inom skälig tid, utan onödigt dröjsmål. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss.
Reklamation rapporteras så snart felet upptäckts, dock senast inom 2 månader efter det att felet upptäckts.
Vid eventuell tvist följer vi ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Läs mer om ARN här.